Pirmą kartą pastebėti snieginį leopardą yra religinė patirtis

We žinojo, kad leopardas sėlino. Kartais užmesdavau žvilgsnį: Tai buvo tik uola; tai buvo tik debesis. Gyvenau laukimu. Per tuos mėnesius, kuriuos 1973 m. praleido Nepale, Peteris Matthiessenas nematė snieginio leopardo. Tiems, kurie paklausė, ar jis tai matė, jis atsakytų: „Ne! Argi ne nuostabu? Na, ne, mano brangusis Petrai. Tai nėra „nuostabu“. Negalėjau suprasti, kaip kas nors gali nusivilti. Tai buvo intelektualus rankų gudrumas. Norėjau pamatyti snieginį leopardą, todėl ir atėjau. Nes jo pasirodymas būtų mano auka moteriai, nuo kurios buvau atskirtas. Ir net jei iš mandagumo, ty mano veidmainystės, pasakiau Vincentui Munieriui, kad važiavau su juo vien todėl, kad žavėjausi jo fotografija, troškau pamatyti snieginį leopardą. Aš turėjau savo priežasčių; jie buvo asmeniniai.

Mano draugai be paliovos skenavo kraštovaizdį savo teleskopais. Munier galėjo praleisti visą dieną tyrinėdamas šlaitus centimetras po centimetro. „Man tereikia pamatyti šlapimo pėdsaką ant uolos“, – sakydavo jis. Antrą naktį kanjone grįžome į Tibeto stovyklą, kai su ja susidūrėme. Dangus vis dar skleidė silpną švytėjimą. Munier pastebėjo jį maždaug 500 metrų tiesiai į pietus nuo mūsų. Jis padavė man teleskopą ir tiksliai nurodė, kur turėčiau žiūrėti, bet net ir tada praėjo ilga akimirka, kol spėjau jį pamatyti, vadinasi, kol galėjau suvokti, į ką žiūriu. Nors gyvūnas buvo paprastas, masyvus gyvas pavidalas, jis man buvo visiškai nežinomas. O protui reikia šiek tiek laiko priimti tai, kas nepažįstama. Akis gauna krištolo skaidrumo vaizdą, bet protas atsisako tai pripažinti.

Sniego leopardas ilsėjosi gulėdamas uolėtos atodangos papėdėje, jau išmargintos šešėlių, pusiau paslėptos krūmų. Už šimto metrų toliau šlaitu upė tekėjo tarpekliu. Galėjome nueiti kelis žingsnius nuo jo, nė nepastebėdami. Tai buvo religinis apsireiškimas. Net ir dabar tos vizijos atmintis persmelkta anapusinio šventumo.

Sniego leopardas pakėlė galvą, pauostė orą. Jis buvo papuoštas Tibeto kraštovaizdžio heraldika. Jos paltas – aukso ir bronzos mozaika – priklausė dienai, nakčiai, dangui ir žemei. Jis paėmė kalnagūbrius, vardus, kanjono šešėlius ir dangaus krištolą, rudeniškus šlaitus ir amžinus sniegus, spygliuočių spyglius, audrų ir sidabrinių debesų paslaptį, stepių auksą. ir ledo drobulė, kalnų avių mirtis ir galvijų zomšos kraujas. Jis gyveno po pasaulio vilna. Jis buvo apsirengęs reprezentacijomis. Šis gyvūnas, sniego dvasia, buvo apsirengęs žeme.

Maniau, kad leopardas buvo užmaskuotas, kad susilietų su kraštovaizdžiu, bet jis išnyko jam pasirodžius. Dėl optinio efekto, pavyzdžiui, lėlės priartinimo kine, kiekvieną kartą, kai mano akys užkliūdavo į leopardą, fonas atitraukdavo ir viskas būdavo sumažinama iki jo veido bruožų. Iš šio substrato gimęs snieginis leopardas tapo kalnu, iš jo iškilo. Sniego leopardas buvo ten ir visas pasaulis išnyko. Gyvūnas įsikūnijo į graiką fizislotynų kalba naturakuriam Heideggeris pasiūlė numiningą apibrėžimą „tai, kas atsiranda ir, kaip atsiranda, išlieka“.

Trumpai tariant, iš nebūties išdygo didelė katė, kuri užėmė visą kraštovaizdį.

Tada pasilikome tol, kol sutemo. Sniego leopardas užmigo, atsparus visoms grėsmėms. Kiti gyvūnai atrodė kaip apgailėtini, baisūs padarai. Arklys veržiasi nuo menkiausio judesio, katė – nuo menkiausio garso, šuo pajunta nepažįstamą kvapą ir pašoka ant kojų, vabzdys prisiglaudė, žolėdis bijo išgirsti ką nors judant už jo, net žmogelis instinktyviai tikrina kampus, kai įeinant į kambarį. Paranoja yra profesinis pavojus gyventi. Tačiau leopardas buvo įsitikinęs savo absoliutiškumu. Jis užsnūdo, visiškai apleistas, nes buvo neliečiamas.

Pro žiūronus pamačiau, kaip išsitampo. Tai atsigulė. Tai buvo jos gyvenimo valdovas. Tai buvo šios vietos išraiška. Vien jo buvimas reiškė jos „jėgą“. Pasaulis buvo jo sostas, jis užpildė erdvę, kurioje gyveno. Tai įkūnijo tą paslaptingą karaliaus kūno sampratą. Tikras regentas yra patenkintas tiesiog būti. Jis nesivargina veikti ir nemato reikalo pasirodyti. Jo egzistavimas yra jo autoriteto pagrindas. Kita vertus, demokratijos prezidentas turi būti nuolat matomas kaip kelių policininkas žiedinėje sankryžoje.

Už penkiasdešimties metrų jakai ir toliau ganėsi, nesivaržydami. Jie buvo patenkinti, nes nežinojo, kad jų plėšrūnas slapstosi tarp uolų. Psichologiniu požiūriu joks grobis negalėjo ištverti žinojimo, kad jis gyvena skruostas prie žandikaulio su mirtimi. Gyvenimas yra tinkamas gyventi, jei nepaisoma grėsmės. Būtybės gimsta su savo blyksniais.

Munier įteikė man galingiausią teleskopą. Žiūrėjau į gyvūną, kol akis išdžiūvo nuo šalčio. Veido bruožai pasviro link snukio, nubrėždami jėgos linijas. Tai atsisuko į mane. Jo akys įsmigo į mane. Du liepsnojantys, ledyniniai paniekos rutuliai. Jis atsistojo ir ištiesė kaklą link mūsų. „Tai mus pastebėjo“, – pagalvojau. „Ką tai padarys? Pulti?“

Tai žiovojo.

Tai žmogaus poveikis Tibeto snieginiam leopardui. Atsuko nugarą, vėl išsitempė ir dingo.

Teleskopą grąžinau į Miunierį. Tai buvo pati šlovingiausia diena mano gyvenime nuo mirties.

„Šis slėnis nėra tas pats dabar, kai pamatėme snieginį leopardą“, – sakė Munier.

Jis taip pat buvo karališkasis, tikėjo vietų pašventinimu Esybės buvimu. Ėjome atgal per tamsą. Aš laukiau šios vizijos; buvo atėjęs. Nuo šiol šioje vietoje, kurią vaisingo buvimas, niekas nebebus taip, kaip buvo. Netgi ne savo slapčiausiame aš.

Kantrybės menas: Sniego leopardo paieška Tibete Sylvain Tesson, iš prancūzų kalbos išvertė Frank Wynne, išleista Penguin Press, Penguin Publishing Group, Penguin Random House, LLC padalinio, antspaudas. Autorių teisės © 2019, Editions Gallimard, Paryžius. Vertimas Autorių teisės © 2021 Frank Wynne.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.